Contact

Is de interesse gewekt en je wilt graag in contact komen, leuk!.

Mijn zakelijke gegevens zijn:

Episteem B.V.
Dorpsstraat 131
1534NG Oost-Knollendam
e: harold.halewijn @ episteem.nl
t: +31(0)651 300 390

Of check de sociale media op mijn profiel. Let op! Facebook gebruik ik vooral privé en kan dus schokkende informatie bevatten 😉

 

 

 

3 gedachten over “Contact”

  1. Dag Harold,
    Met veel interesse heb ik de ombouw van je boot gelezen. Heel interessant en geweldig wat je allemaal uitgezocht hebt en deelt. Ik ben sinds kort in het bezit gekomen van mijn jeugddroom: Bylgia, het zeilschip waarmee Eilco Kasemier in 1976/77 de wereld rondde tegen de gebruikelijke vaarrichting in. Hij schreef historie (een boek over de reis is door Gerard van Straaten getekend) en een model van Bylgia staat dan ook in het scheepvaartmuseum in A’dam.
    Nu wil ik eigenlijk een hinderlijk probleem oplossen. Bylgia is nauwelijks manoeuvreerbaar bij lage snelheid in de haven en achteruit varend. Ik studeer op een oplossing die ‘een vlucht naar voren’ inhoudt. Ik wil met de oplossing ook de diesel vaarwel zeggen.
    Een waterjet-aandrijving met een elektromotor als hart.
    Met een waterjet is de hekaansturing ‘simpel’ en een electromotor helpt me van de diesel af.
    Misschien wil je me in mijn zoektocht van commentaar voorzien. Ik realiseer me dat jouw verbouwing van 2014 dateert.
    Een paar vragen:
    – Zou je nog steeds kiezen voor een AC-motor met alle omvormers die dat vereist? Ik dacht dat Tesla (en anderen) ook gebruik maken van DC-motoren.
    – Je hebt al aangetoond dat Lion-accu’s de betere keuze is, geldt dat ik jouw beleving nog steeds?
    Gegevens: Bylgia is een Koopmans 40′ van aluminium met een waterverplaatsing van 12 ton en nu een Yanmar 4 cyl. van 54 pk.

    1. Ole, bedankt voor je reactie. Ik ben op dit moment met een kleiner project bezig en daar gaan we DC voor inzetten. Maar als het om kracht gaat is AC het enige dat past. Maar er zijn betere oplossingen dan mbv omvormers. Maar dan moet je wel voor veel hogere DC spanningen gaan. Er zijn AC controllers die met 72, 96 of nog hogere spanningen AC motoren kunnen aansturen. En dan zit je dus met de accu keuze. Eigenlijk kun je dan alleen maar met losse lithium modules van 3,2 volt in serie een gewekt pakket maken.
      In ieder geval zou ik nooit meer kiezen voor loodaccus. Die zijn gewoon niet geschikt.

  2. beste Harold, Arjen de sleper sprak over jou we waren aan het berekenen hoeveel vermogen we verbruikten voor het vlot
    we zijn met een project bezig we willen een autonoom varende veerpont de Bospont maken, we hebben niet zo als AMS 25 mil
    hoewel we wel gepitch hebben bij hun in juni.
    zou je ons kunnen helpen met wat informatie ?
    https://youtu.be/jX50E7ajOZo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.