De stuurhut van de Cecilia is klein. Wij kunnen er met z’n vieren eigenlijk maar net in (max. 3 volwassenen). De stuurhut is niet orgineel. Op oude foto’s en aan de constructie in de motorruimte is te zien dat hij vroeger nog kleiner was. De neerklapbare ramen zijn er ook pas later opgezet maar het is onbekend wanneer en waarom: de hut kon niet neergeklapt worden omdat de schoorsteen in de wegzat.

Ik heb de schoorsteen in 2002 weggehaald en de uitlaat via het achteronder naar de spiegel gevoerd. Op mooie dagen haal ik nu de hut eraf, hoewel dat nog wel een aardig klusje is en je de panelen eigenlijk niet aan boord kunt laten. Daar moet ik dus nog wat op vinden. Het dak is vernieuwd met nieuwe lichtere panelen die makkelijker weggetild kunnen worden.

De intimmering van de roef is met panelen uitgevoerd en wil ik weer terugbrengen in oude staat met staande schroten. In de stuurhut staat nog wel de oude motorbediening en zijn de oliedruk- en temperatuurmeter van de Caterpillar gemonteerd. Die wil ik weer terugplaatsen op de motor maar tegelijktijd via elektrische voelers extra meters in de stuurhut plaatsen.

In 2006 heb ik de elektriciteit beetgepakt. Het schakelpanel in de stuurhut is opnieuw bedraad en van nieuwe zekeringhouders voorzien. Recentelijk zijn er meters geplaatst voor drinkwater, vuilwater en dieseltanks.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.